Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ»

Τη Δευτέρα 14 Απριλίου 2014 δημοσιεύθηκε (ΦΕΚ 934/Β/14-04-2014) το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ". Το μάθημα θα είναι μονόωρο και θα διδάσκεται από το σχολικό έτος 2014 - 2015 στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου.



Σκοπός τους μαθήματος
Να γνωρίσουν οι μαθητές τομείς και θεμελιώδεις έννοιες της Επιστήμης Υπολογιστών και Πληροφορικής και να αναπτύξουν την αναλυτική και συνθετική τους σκέψη. Η προσέγγιση που ακολουθείται σχετίζεται με θέματα τόσο της Θεωρητικής όσο και της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών. Με το πρώτο μέρος να καλύπτει θέματα της Θεωρητικής Επιστήμης των Υπολογιστών − από το Πρόβλημα στον Αλγόριθμο και από εκεί στον Προγραμματισμό και τις Εφαρμογές του − και το δεύτερο μέρος με την επισκόπηση βασικών τομέων της Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών.

Πρώτα σχόλια
Το νέο μάθημα περιλαμβάνει όλη σχεδόν την ύλη του μαθήματος ΑΕΠΠ αλλά εισάγει και νέες έννοιες όπως π.χ. είναι οι εξής:
  1. Αναφορά σε δυναμικές δομές δεδομένων (στοίβες, ουρές αλλά και δένδρα και γράφοι).
  2. Αναφορά σε τύπους αλγορίθμων (Αλγόριθμοι Σειριακής και Παράλληλης επεξεργασίας, Επαναληπτικοί και  αναδρομικοί αλγόριθμοι).
  3. Αναφορά στην έννοια της αναδρομής.
  4. Λειτουργικά συστήματα
  5. Πληροφοριακά συστήματα, συστήματα βάσεων δεδομένων.
  6. Δίκτυα
  7. Τεχνητή Νοημοσύνη.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να διδαχθούν σ' ένα μονόωρο μάθημα το οποίο θα γίνεται σε εργαστηριακό περιβάλλον ακολουθώντας μεθόδους αναζήτησης και ανακάλυψης. Η άποψη μου είναι ότι το πρόγραμμα είναι ανεφάρμοστο στην πράξη. Υπάρχουν τόσες πολλές έννοιες και τόσος λίγος χρόνος. Φυσικά θα περιμένω με ανυπομονησία να δω και το νέο βιβλίο.

Σχόλια

  1. Συμμερίζομαι τις ανησυχίες σας. Κάποιοι εραστές της ΤΝ θέλουν να έρθουν στο προσκήνιο. Στο τέλος μόνο παραμύθια θα μπορούμε να διηγηθούμε, δεν υπάρχει χρόνος για λίγη εμβάθυνση στα θέματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε δυστυχώς είναι η απλή αναφορά. Αυτό μάλλον θα οδηγήσει πολλούς, αφού θα υπάρχει και τράπεζα θεμάτων, να βάλουν τους μαθητές να αποστηθίσουν ακατνόητη θεωρία.

      Η μόνη λύση που μπορώ να σκεφτώ είναι το μάθημα να γίνει δίωρο.

      Διαγραφή
  2. Ακόμα και δίωρο να γίνει το μάθημα (αμφιβάλω ότι θα το αλλάξουν) η ύλη που πρέπει να καλυφθεί αναφέρεται σε τόσους πολλούς τομείς της Πληρφορικής που σε αυτό το χρόνο ούτε καν πασαλλείματα δεν μπορούν να γίνουν, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην καταλάβουν τίποτα από όλα αυτά. Για πρακτική εφαρμογή στο εργαστήριο φυσικά δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι.
    Καθηγητής πληροφορικής στη Β/θμια εκπαίδευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου συμφωνώ σε όλα όσα λες. Απλά αν γινόταν το μάθημα δίωρο και μειωνόταν η ύλη του μαθήματος τα πράγματα σίγουρα θα ήταν πολύ καλύτερα.

      Όσον αφορά το εργαστήριο πιστεύω ότι και μία ώρα να είναι το μάθημα κάτι μπορεί να γίνει. Εξάλλου και το μάθημα στο Γυμνάσιο είναι μονόωρο.

      Διαγραφή
  3. Θα μισησουν απλα και μας και το μαθημα ,έτσι νιώθω , όσο καλό προσπαθήσουμε να το κανουμε. Μα ποιος τα σκέφτηκε όλα αυτά;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Δώρα,

      Πιστεύω ότι το βιβλίο δεν θα το έχουμε σύντομα. Και όπως πολύ σωστά λες θα έχουμε πρόβλημα με τους μαθητές.

      Και μη ξεχνάς βέβαια ότι στο τέλος θα υπάρχει και τράπεζα θεμάτων. Αναρωτιέμαι πώς θα γίνει κάτι τέτοιο χωρίς σχολικό βιβλίο από την αρχή.

      Διαγραφή
  5. αυριο μπαινω πρωτη φορά ατη Β. άρες μάρες κουκουνάρες Θα αυτοσχεδιάσω αφοβα! ένι νιους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ μπαίνω αύριο πρώτη φορά και θα κάνω μία συνολική παρουσίαση του μαθήματος.

      Παρά το γεγονός ότι όλα φαίνονται δύσκολα θα ήθελα να βλέπουμε και τα θετικα. Πρώτη φορά λοιπόν έχουμε ένα μάθημα που λέγεται "Εισαγωγή στις αρχές της Επιστήμης των Η/Υ". Αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζει το Υπουργείο το μάθημα ως μία Επιστήμη και όχι ως μέσο για τα άλλα μαθήματα.

      Διαγραφή
  6. Εγώ μπήκα σήμερα, και θα πρέπει να μπω και αύριο και δεν ξέρω από που να ξεκινήσω και τι είναι πιο σημαντικό. Έχει έρθει καμία καινούρια οδηγία ή κάτι άλλο εκτός από το ΦΕΚ 934/14-04-2014 ξέρει κανείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε κάθε περίπτωση αυτό που είμαστε υποχρεωμένοι να υλοποιήσουμε είναι το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος το οποίο υπάρχει. Το βιβλίο είναι καθαρά βοηθητικό.

      Πιστεύω ότι η κατηγοριοποίηση που υπάρχει στη wikipedia για την Επιστήμη των Υπολογιστών είναι πολύ βοηθητική για το πρώτο μάθημα.

      Διαγραφή
  7. Γειά σε όλους και συγχαρητήρια Γιάννη για το blog. Έχω ήδη μπει σε δύο τμήματα και σε πρώτη φάση ακολούθησα την πρόταση του ΦΕΚ για αναζήτηση πληροφοριών από τους μαθητές σχετικά με το θεωρητικό και εφαρμοσμένο κομμάτι της επιστήμης υπολογιστών. Δύσκολα τα πράγματα χωρίς βιβλίο. Αναρωτιέμαι επίσης, αν ειπωθούν αυτά φέτος του χρόνο , στη Γ λυκείου, τι θα ειπωθεί; καλή αρχή σε όλους.

    Γιώργος, Καθηγητής Β' Βάθμιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που βλέπω εγώ είναι μία εισαγωγή, όπως λέει και ο τίτλος του βιβλίου, στην Επιστήμη των Η/Υ. Δηλαδή σε κανένα τομέα δε θα κάνουμε εμβάθυνση αλλά θα μιλήσουμε λίγο για όλα.

      Καταλαβαίνω ότι αυτό είναι πολύ δύσκολο για όλους μας αλλά είναι ταυτόγχρονα και μία πρόκληση αλλά και μία μεγάλη ευκαιρία για να δείξουμε την αξία που έχει η Πληροφορική στο σύγχρονο κόσμο.

      Πάντως για το πρώτο μάθημα μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με τα εξής θέματα:

      Θεωρητική Επιστήμη των Η/Υ:
      1) Κρυπτογραφία
      2) Αυτόματα
      3) Αλγόριθμοι
      4) Δομές Δεδομένων
      5) Γλώσσες Προγραμματισμού

      Εφαρμοσμένη Επιστήμη των Υπολογιστών:
      1) Ρομποτική
      2) Λειτουργικά συστήματα
      3) Βάσεις Δεδομένων
      4) Δίκτυα Υπολογιστών
      5) Τεχνητή Νοημοσύνη

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)